pierogi

Pełnoziarniste pierogi z soczewicą

 

pierogi

 

 Naprawdę prosty przepis na pierogi :) 

Poniżej składniki i wartości odżywcze obliczone już dla wszystkich składników:

pierogi

 

Mieszamy po szklance mąkę w misce (trzeba zostawić trochę – ze 3 łyżki na podsypanie ciasta). Dodajemy sól (łyżeczkę) i 1,5 łyżki oleju. Przygotowujemy ok 3/4 szklanki gorącej wody. Stopniowo dodajemy wodę i wyrabiamy ciasto aż będzie elastyczne. Zostawiamy w misce, przykrywamy ściereczką.
Soczewicę przepłukujemy, zalewamy wodą igotujemy z ząbkiem czosnku do miękkości. Pokrojoną cebulę i resztę czosnku smażymy na reszcie oleju z solą, pieprzem, ostrą papryką i majerankiem do smaku. Pod koniec smażenia dodajemy odsączoną soczewicę i smażymy jeszcze 2-3 minuty mieszając. Odstawiamy do wystygnięcia. Jak już wystygnie dodajemy 1 jajko i jedno białko jaja dodatkowo i mieszamy.
Wyrabiamy ciasto, wykrawamy szklankami koła i nadziewamy farszem, smarujemy pędzelkiem żółtkami górę pierogów. Pieczemy w 175 stopniach ok 25 minut do zrumienienia.

pierogi2

Pierogi są dość suche, ale fajne – kruche. Najlepiej byłoby je zjeść z jakimś sosem – np. tzatziki albo zamiast upiec – ugotować :) 

 

 

 



Ewa Trusewicz

Dietetyk z wykształcenia oraz przede wszystkim z powołania. Zainteresowanie psychologią przekształciło się w Dietcoaching. Skupiam się na indywidualności podopiecznego. Każdy z nas jest inny i dlatego żywienie powinno być podporządkowane wszelkim aspektom życia człowieka. Chora na chorobę tarczycy Hashimoto pomaga innym chorym.


Copyrights © 2014 www.dietaifitness.pl Wszelkie prawa zastrzeżone.