DSC_2303

Najłatwiejszy chleb gryczany bez drożdży bez zakwasu

Przepis znalazłam gdzieś w internecie, zmodyfikowałam i powstał taki cudowny, superzdrowy chlebek :)

DSC_2303

Składniki:

- 0.5 kg kaszy gryczanej niepalonej

- łyżeczka soli

- 30 g siemienia lnianego

- 30 g pestek dyni

 

Przygotowanie:

Kaszę przesypujemy do głębszej miseczki, zalewamy wodą aby cała ją przykryła i sporo ponad nią. Odstawiamy na dobę i w razie potrzeby dodajemy więcej wody anu kasza była cały czas przykryta wodą. Gryka będzie się pieniła, woda będzie mętna i będą na niej „bąbelki” jest to naturalny proces – zaczyna kiełkować. Po dobie odlewamy wodę, która została, dodajemy sól i mielimy kaszę blenderem, dodajemy nasiona (nie jest to wymogiem, można zrobić bez). Przekładamy do foremki wyłożonej papierem (niestety miałam tylko folię) i pieczemy ok godzinę w 180 stopniach. Warto aby przed pieczeniem postał jeszcze ok 12h w foremce aby „popracował”, ale również nie jest to wymagane.

Skórka nie będzie mocno brązowa po upieczeniu.

Chlebek jest pyszny, skórka chrupiąca a środek wilgotny, nie kruszy się jak inne bezglutenowe chleby :)

DSC_2290

 

DSC_2291

DSC_2304

 

Jeszcze ciepły z masłem i pomidorkiem :)

DSC_2306



Ewa Trusewicz

Dietetyk z wykształcenia oraz przede wszystkim z powołania. Zainteresowanie psychologią przekształciło się w Dietcoaching. Skupiam się na indywidualności podopiecznego. Każdy z nas jest inny i dlatego żywienie powinno być podporządkowane wszelkim aspektom życia człowieka. Chora na chorobę tarczycy Hashimoto pomaga innym chorym.


  • Aneta

    Czy te 12h maja być w temp pokojowej pod ściereczka?czy lodówka?

    • http://www.dietaifitness.pl/ Ewa Trusewicz

      W temperaturze pokojowej najlepiej

Copyrights © 2014 www.dietaifitness.pl Wszelkie prawa zastrzeżone.