Warning: Declaration of WP_SimplePie_Blog_Item::get_id() should be compatible with SimplePie_Item::get_id($hash = false) in /wp-content/plugins/blogger-importer/blogger-importer-blogitem.php on line 110

Warning: Declaration of WP_SimplePie_Blog_Item::get_links($linktypes) should be compatible with SimplePie_Item::get_links($rel = 'alternate') in /wp-content/plugins/blogger-importer/blogger-importer-blogitem.php on line 119

Warning: Declaration of Blogger_Import_List_Table::prepare_items($blogs, $JSInit) should be compatible with WP_List_Table::prepare_items() in /wp-content/plugins/blogger-importer/blogger-importer-table.php on line 31
Dieta i Fitness – Ewa, dietetyk, dietcoach pisze o zdrowym żywieniu, ciekawostkach dietetycznych, aktywności fizycznej. / Czy należy unikać kolacji? Jak to jest po wysiłku? Co jeść?

Czy należy unikać kolacji? Jak to jest po wysiłku? Co jeść?

 
 
Wiele osób pomija kolacje, albo je ostatni posiłek o 18 (mimo, że chodzą spać po np.12) ponieważ gdzieś usłyszały, że jest to dobry sposób na pozbycie się paru kilogramów.
 
TO JEST MIT!
 
Kolację należy jeść, nawet po wysiłku wieczornym, lub popołudniowym, oraz ostatni powiłek należy zjeść 3-4 godziny przed snem (nie o 18 – no chyba, że kładziesz się o 9).
 
 

 

Jedyne, czym się kierujemy przygotowując kolacje, to:

- nie powinna być ona obfitym posiłkiem,
- wieczorem nie jemy węglowodanów.

A więc koniec z kanapeczkami, pizzą, frytkami owsianką czy owocami (suszonymi również) jeśli naszym celem jest zgubienie kilku kliogramów.

Powinieneś skupić się na białku (twaróg, chude mięso, ryby, ew. jaja) oraz na warzywach.A co po wysiłku?

Jeśli kończymy ćwiczyć wieczorem, a był to trening dość ciężki – mimo, że normalnie o tej porze nie jesz – tym razem MUSISZ zjeść!

Dlaczego? Ponieważ po dość wyczerpującym wysiłku nasze mięśnie nie mają zasobu energii – glikogenu (węglowodany). Jeśli nic nie zjemy wówczas podczas nocy zacznie się katabolizm mięśni – energia jest czerpana z białek mięśniowym. Wówczas trening nie będzie skuteczny (zmniejszy się masa mięśniowa jeśli ten proceder będzie się powtarzał). Nie jest to dobre dla Ciebie, ponieważ im masz więcej mięśni, tym Twój metabolizm jest szybszy (tracisz dziennie więcej kalorii i tym szybciej chudniesz).

Osobie, która ćwiczy tylko powolne areoby, gdzie masa mięśniowa raczej się nie zwiększa, będzie trudniej schudnąć niż osobie, która w swoich treningach dodaje intensywne i ciężkie ćwiczenia oraz ćwiczenia z obciążeniem (może być obciążenie własnego ciała).

Zatem jeśli nie chcesz katabolizmu mięśniowego po treningu i spowolnienia metabolizmy – jedz kolacje białkowo węglowodanowo warzywne.

 
 
 
 
Mam nadzieje, że choć trochę Ci to rozjaśniło sprawę :)



Ewa Trusewicz, dietetyk

Dieta i Fitness, Warszawa
www.dietaifitness.pl


Ewa Trusewicz

Dietetyk z wykształcenia oraz przede wszystkim z powołania. Zainteresowanie psychologią przekształciło się w Dietcoaching. Skupiam się na indywidualności podopiecznego. Każdy z nas jest inny i dlatego żywienie powinno być podporządkowane wszelkim aspektom życia człowieka. Chora na chorobę tarczycy Hashimoto pomaga innym chorym.


  • http://www.blogger.com/profile/18160293511880694870 PrettinessFashion

    Ja do tej pory odchudzając sie jadłam dwie kanapki z razowego chleba z białym serkiem, po Twoim poście rozumiem, że muszę wyeliminować chleb. Mogłabyś napisać kilka propozycji na kolację? Jaką Ty jadasz?

  • Anonymous

    Ewo dzieki wielkie za artykuł:)Anka

  • Anonymous

    A co nalezy jesc po wysilku w ciagu dnia jesli zalezy nam na redukcji tkanki tluszczowej

  • http://www.blogger.com/profile/06181949676936779957 Ewa Trusewicz

    PrettinessFashion – lepiej zrezygnuj na kolacje z chleba. Ja jadam np. Twaróg z jogurtem i warzywamy, rybę wędzoną z warzywami albo z puszki, sałatkę z kurczakiem/tuńczykiem/tofu/odtłuszczona feta, warzywa na patelnię (bez ziemniaków , marchewki, kukurydzy):)

    Drugi wpis- nie ma za co :)

    Co do 3ego wpisu – to proszę podpisz się bo nie wiem czy jesteś kobietą czy mężczyzną – tak na oślep nie mogę powiedzieć :)

  • Anonymous

    A co jeść przed treningiem? Węglowodanów więcej czy może białka i tłuszczy?

    P.

  • http://www.blogger.com/profile/06181949676936779957 Ewa Trusewicz

    Przed treningiem najważniejsze jest aby posiłek nie był ciężkostrawny (aby nie utrudniał nam ćwiczenia). NAjlepiej aby były to łatwostrawne białka np. ryba, kurczak oraz złożone węglowodany – warzywa, kasza. Chyba, że Twój trening jest bardzo cięćki – wówczas węglowodanów powinno być więcej

  • Anonymous

    Super! Dziękuję ,że rozjaśnienie sytuacji :)
    Bardzo podoba mi się jak piszesz Ewo! Wszystko jest jasno i fajnie napisane :)Codziennie odwiedzam stronę i kształcę Swoją widzę na temat ćwiczeń i diety :)

    Pozdrawiam!

    P.

  • http://www.blogger.com/profile/06181949676936779957 Ewa Trusewicz

    Bardzo dziękuję za miłe słowa i mam nadzieję, że zawsze będzie Ci się podobało :)

  • http://www.blogger.com/profile/03970603125555603784 Ala Sienkiewicz

    Banany też odpadają..?

  • http://www.blogger.com/profile/06181949676936779957 Ewa Trusewicz

    Niestety tak, mają wysoki indeks glikemiczny

Copyrights © 2014 www.dietaifitness.pl Wszelkie prawa zastrzeżone.